Searching...

♥♥♥ Inspired by Emmanuelle Alt, Paris, London, Fashion

As Elodie lives in Paris and I live in London, I wanted the BODIE and FOU catalogue to reflect this cosmopolitan vibe and inspiration we both get from living in two great cities hence....Elodie's Style File/Paris (p. 6 & 7) and Karine's Style File/London (p 4 & 5).
I truly enjoyed putting them together because they are personal (we share places we love the most in both cities, our favourite things from our collection and a few styling tips for a happy, stress-free Christmas).
I also got a few, gorgeous contributions from Vosges Paris (in the shape of her Parisian moodboards) and beautiful shots from Marjon Hoogervorst and I can't thank them enough for responding to my request because their contributions really helped the pages to come together as I had envisioned them.
I'm hoping that if the catalogue is to become a regular thing, I will get the opportunity to do more things with like-minded people like these two fabulous ladies.
Today, we've received the leather shopper bags we sourced in Paris last time I went there. I can't tell you how gorgeous they are (simply stunning!), the leather is superb but unfortunately I think that although nice, the photos we have on the site really don't do any justice to the bag so I'm gonna try to re-shoot them and show them what they look like in a few days.
Comme Elodie vit à Paris et je vis à Londres, Je souhaitais que le catalogue BODIE and FOU refléte cette espèce d'inspiration cosmopolite que nous avons de ces deux villes géniales et donc ....Elodie's Style File/Paris (p. 6 & 7) et Karine's Style File/London (p 4 & 5).

J'ai adoré concevoir ces pages parce qu'elles sont personnelles (nous partageons nos endroits préférés sur Londres et Paris, nos objets préférés de la collection et puis quelques conseils pour un Noel heureux et sans-stress).
J'ai également eu la chance d'avoir de belles contributions de Vosges Paris (sous la forme de beaux moodboards que Desiree avait fait après son WE à Paris) et de belles photos de Marjon Hoogervorst et je les remercie du fond du coeur d'avoir répondu à ma demande parce que leurs contributions m'ont permis de peaufiner le concept et d'obtenir un résultat tel que je l'avais imaginé.

Si ce catalogue devient un projet régulier, j'espère avoir l'opportunité de travailler avec d'autres personnes sur la meme longueur d'onde que ces filles de talent.
Aujourd'hui, nous avons recu ces cabas en cuir que nous avons trouvé a Paris la dernière fois que j'y étais et ils sont absolument canons! Le cuir est superbe! Malheureusement les photos (bien que jolies) ne reflètent pas la qualité du cuir ou meme la taille du sac donc je vais essayer de les photographier et de vous les montrer dans quelques jours.

0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!