Searching...

In the shop this week: the MILK lamp

I had a massive crush on the work of the work of Kasper Rønn and Jonas Bjerre-Poulsen from NORM Architects since I posted about their work last year. I love/admire the interiors they create and how they use raw, natural materials such as oak, stones, concrete to create homes that exude calm, beauty, simplicity
Do you remember how gorgeous the Fredensborg home and this Copenhagen penthouse were? Anyway, one crush leading to another....the gorgeous MILK lamp they designed for &Tradition is now in the the shop.
Like the interiors NORM. create, the MILK lamp for &Tradition exudes style and beauty and provides a cosy, soothing atmosphere as you can see from the last 2 pictures taken in Hotel Skt Petri in Copenhagen (I want to stay there next time I go to Copenhagen!).
Besides its simple lines, I love the contrast created by the white translucent glass of the shade and the legs made of oak and I could see it fitting nicely next to my pallet table and Paulistano chair.
Inspired by the traditional nordic milk stool, the MILK lamp is a versatile lamp that can be used as a table lamp or floor lamp near a low-level sofa.
You can see more beautiful table lamps here and the beautiful range from &Tradition
PS: Thanks to Jonas for sending me the sketches below. I really love seeing the drawing process and the end result.

J'ai eu un gros coup de coeur sur le travail de Kasper Rønn et Jonas Bjerre-Poulsen, les deux architectes de NORM depuis les articles que j'ai posté sur le travail l'année derniere. J'adore/j'admire ces intérieurs qu'ils créent ent en utilisant des matieres brutes tel que le chene, la pierre, le ciment  pour concevoir des maisons qui respirent le calme, la beauté et la simplicité .

Vous souvenez-vous comment la maison Fredensborg et le penthouse de Copenhagen étaient beaux? Enfin bref, d'un coup de coeur a un autre...leur belle lampe MILK est maintenant dans la boutique.
Comme tous les intérieurs que NORM. crée, la lampe MILK exudes style et beauté et procure une douce ambiance calmant comme vous pouvez le voir dans les deux dernieres photos prises a l'Hotel Skt Petri a Copenhagen (Je veux rester dans cet hotel la prochaine fois que je vais a Copenhagen!).
A part ces lignes simples qui m'ont conquises, j'adore le contraste crée par le verre blanc translucide et les pieds de la lampe en chene et elle serait parfaite chez moi au coté de ma table basse et mon Paulistano.
Inspirée par le tabouret nordique de trait traditionnel, la lampe MILK est une lampe qui peut-etre utilisée comme lampe de table ou de sol pres d'un canapé bas.
Vous pouvez voir d'autres belles lampes ici
PS: Je remercie Jonas de m'avoir envoyé les dessins ci-dessus. J'adore voir le processus de création et ensuite le produit fini.

0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!