Searching...

But we are FAMILY!!!

Last night, while I was preparing diner, Mila arrived from her Kung-Fu lesson...
Mila: "Maamaann!!....What are you cooking??"
Me: "I'm preparing a cauliflower gratin'
Mila: "Beurk!! I don't like cauliflower..."
Me: "I don't care'
Mila: "But maman!! You DO care! We are FAMILY!"
:-) here is a little feelgood link for you


So, the news on the family front....
We have a gorgeous, super big, super stylish 3-door fridge in our home in France, courtoisy of Samsung and I'm super excited by it because it looks fantastic in our open-plan kitchen but most of all, it is going to be a lot more suitable for this big house where we often have several families staying at once.
The fridge we have from the Samsung's G series has plumbed ice and water dispenser so we can have more mojito parties or maybe a Mojito bloggers meeting (who is in??), lots of space which will save me going food shopping too often and a large slide-out drawer for the freezer.
Now the large slide-out drawer does it for me big time because since we got a fridge with 3-doors in our home in London, for the first time in my life, I know exactly what's in my freezer but also it has awaken the Nigella in me...
Lately, I have been going through a cooking phase which kind of puzzles Steve. As he said to our friends on Sunday evening: "She never cooked for me for 16 years and suddenly I'm getting 2 banana cakes in 2 weeks".
But it is true, any bananas going black at home and presto, I make a banana cake with 3 of them and freeze the rest for smoothies and although I spent one Saturday morning, seriously swearing after a butternut squash that was super hard to cut, I have now 4 frozen bags ready to be turned into a winter, healthy soup.
More photos of our kitchen in France here
Photos taken by my brother François. The lovely pendant lights above are from here

Hier soir, alors que je préparais le diner,  Mila arrive de son cours de Kung-Fu...
Mila: "Maamaann!!....Qu'est ce que tu cuisines??"
Me: "Je suis en train de préparer un gratin de choux-fleur'
Mila: "Beurk!! Je n'aime pas le choux-fleur..."
Me: "Je m'en fiche'
Mila: "Mais maman!! NON tu n'en fiches pas! On est une famille!"
:-) Voici un petit lien bonne humeur pour vous 

Alors les nouvelles du front familial....
Nous avons maintenant un nouveau, super beau, super grand réfrégirateur à trois portes dans notre maison en France, courtoisie de Samsung et je suis super excitée parce qu'il est parfait dans notre cuisine/lounge open-plan kitchen mais surtout il va etre beaucoup plus pratique pour cette grande maison ou nous avons souvent plusieurs familles en meme temps.
Le frigo que nous avons, fait partie de la séries G de Samsung et a un dispenseur de glace et eau fraiche pour nos soirées mojito ou peut-etre une réunion Mojito/bloggeuses (ca branche qui??), beaucoup d'espace ce qui m'évitera d'aller faire les courses 36 fois dans la semaine et un large tiroir pour le freezer.
Le tiroir pour le freezer est ce qui me branche le plus parce que depuis que nous avons un frigo 3 portes a Londres, pour la première fois de ma vie, je sais exactement ce qu'il y a dans mon freezer mais ce tiroir magique a aussi reveillé la Nigella en moi...
Depuis quelques temps, je traverse une phase cuisine qui surprend un peu Steve. Comme il disait a nos amis Dimanche soir: "She never cooked for me for 16 years and suddenly I'm getting 2 banana cakes in 2 weeks".
Mais c'est vrai, toutes bananes qui deviennent trop noires pour que Mila les mange, hop j'en fais un cake a la banane avec 3 d'entre elles et je mets le reste au congé pour en faire des smoothies et bien que j'ai passé un Samedi matin à jurer après une courge qui était super dure a couper, j'ai maintenant 4 petits sacs de courges en morceaux pour faire rapidement des bonnes petites soupes le soir, pleines de vitamines.
D'autres photos de notre cuisine en France ici 

0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!