Searching...

Typewriters love | Styling

This morning, I came across this photo below and found the styling very inspiring. Something about the green patterns used as a background hit a chord. It is a nice composition don't you think? 
At the same time, it made me feel a bit melancholic :-) or maybe it's the feeling that all things come to an end, people leave, life moves on.
I grew up with typewriters and while I don't consider myself as 'ancient' yet, my daughter Mila (7) grew up on iPad and Imac and knew intuitively how to use them before we show them.
It's just crazy when you think about it, how quickly things have changed in the recent years. We don't even buy DVDs anymore, we download them. We take millions of pictures with our digital cameras or iPod (never print them because we don't have time), lose them regularly when the hard drive dies and carry on taking more pictures. It's funny and sad at the same time.
Do any of you manage to print family photos regularly to put them into photo albums? I would love to hear your tips! I keep telling myself that I'll do it when baby no 2 comes but....
Anyway...from this lovely first photo, I thought about this Typed Love print and then discovered Bri's Tumblr Typewritten Life. Bri is a 20 something student who uses her typewriter to write little notes.

{Thank you for leaving a comment. Reading them always makes me very happy}
1 | 23

Ce matin je suis tombée sur cette photo et j'ai trouvé le stylisme très inspirant. L'utilisation de ces motifs verts en fond m'a touché. C'est une belle composition, vous ne trouvez pas?
En même temps, elle m'a rendu un peu mélancolique ou peut-être est-ce le sentiment que toutes les choses arrivent à une fin, les gens que l'on aime partent, la vie continue. J'ai grandi avec les machines à écrire et bien que je ne me considère pas comme un dinosaure, ma fille de 7 ans n'a connu que l'iPad ou l'iMac et elle a su s'en servir de facon intuitive bien avant qu'on lui montre. C'est juste hallucinant à quel point les choses ont  changé ces dernières années. On n'achète plus de DVD, on les télécharge. On prend des millions de photos avec nos appareils photos digitals ou iPod (que l'on imprime jamais parce qu'on a jamais le temps), on les perd régulièrement quand le disque dur de l'ordi rend l'ame et on continue à en prendre comme si de rien n'était. C'est comique et triste à la fois. 
Est ce que vous arrivez à imprimer régulierèment vos photos de famille pour les mettre dans des des albums photos? Moi je me dis que je ferais ca, quand je serais en congés maternité avec le 2ème mais bon...
Enfin bref...de cette jolie photo, j'ai pensé à cette jolie affiche Typed Love et puis j'ai découvert le Tumblr de Bri's Typewritten Life, une jeune étudiante américaine qui écrit des notes et poèmes sur sa machine a écrire.



0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!