Searching...

Don't you think social media made you more creative?

While building my Pinterest folder searching for inspiring ideas for my home and our first mail order catalogue, I came across these beautiful images taken by Lars Botten.
It may take a few years before I take nice shots like this but I realized this afternoon that I'm looking at photography, fashion and creative inspiration in a complete different way than I used to, let's say before starting blogging.
Nowadays, I will look at the light of a photo or the stylism, I will try to imagine how I could replicate a similar atmosphere or setting in my own photos.
I think that even if some still think that social media a fad - although I think its more down to the fact that something better comes along on the market like Pinterest and we just move on with the next best thing because it's quicker and easier to use - blogging, facebook, Tumblr and now Pinterest have made us all a lot more creative and have made us better at writing, sewing, styling or taking photography, whatever it is we enjoy doing.
Which is why I'm posting these beautiful shots by Lars Botten and I hope that, somehow, like me, you will find some inspiration to draw from these portraits.
On a different subject, my pallet coffee table is now finished (see totally out of focus image here) and it leaves me incredibly happy and proud of my little DIY achievements. I will try to take nicer pictures tomorrow. In the meantime, have a wonderful evening. Bises
Alors que j'ajoutais de belles images dans mon cahier d'inspiration sur Pinterest pour trouver des idees pour la maison et notre premier catalogue de vente par correspondance, je suis tombee sur ces belles images de Lars Botten.
Cela prendra peut-etre quelques annees avant que je prenne de belles photos comme celles-ci mais cet apres-midi, j'ai realise que maintenant je regarde les photos, la mode et tout mode d'expression artistique d'une facon totalement differente d'il y a quelques annees, genre avant que je commence ce blog.
Maintenant, je regarde la lumiere d'une photo ou le stylisme, j'essaie d'imaginer comme je pourrais reproduire la meme atmosphere ou composition dans mes photos. Meme si certains pensent que le media social n'est qu'une mode - et je pense que nous passons surtout a autre chose parce que le nouveau truc qui arrive sur le marche comme Pinterest est en fait beaucoup plus rapide et facile d'utilisation - en gros blogging, facebook, Tumblr et maintenant Pinterest nous a tous/toutes rendu beaucoup plus creative et nous a permis de nous ameliorer en ecriture, couture, stylisme ou photographie, quelque soit l'activite que l'on prefere.
C'est pourquoi je poste ces jolies photos de Lars Botten et j'espere que, comme moi, vous trouverez un peu d'inspiration a tirer des ces beaux portraits.
Dans un sujet totalement different, ma table basse pallette est finie (voir la photo floue ici) et cela me rend tres heureuse et tres fiere de mes efforts de bricolage. J'essaierais de prendre de jolies photos demain. En attendant, je vous souhaite une bonne soiree. Bises

0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!