Searching...

Life with Mila | The germs

One of my favourite thing when I work from my parents' home, is listening to Mila (7) and Lily (8) her cousin talking...
A few days ago, when we were in France, Mila got stroppy with me because I licked the spoon of her Sunday ice cream, my mum got her from McDo.
The day after, the girls got pancakes + Nutella* for desert and Mila happily licking the spoon full of Nutella and putting it back in the pot, got told off by my mum....
Mum: "Oh non Mila...ne fais pas ca!"
Mila: "I don't like germs"
Me: "That's rich!! You gave me a hard time yesterday and you just leeked the spoon and put it back in the pot! Don't do that! Anyway I carried you in my womb for 9 months so you wont get germs from me, I'm your mum, you're immunised "
Lily:"Yes you have the same slime"


So this is it...these last few days I went from sadness to lightness. The sadness to say goodbye to someone I love dearly and the lightness from two wonderful, smart and funny little girls. As she finally passed away yesterday, today I will spend the day with two of my favourite girls: my daughter and my sister. I wish you a nice, gentle Friday 
beautiful pic from Snippets from Suburbia
Une des choses que je préfère quand je travaille de chez mes parents, c'est écouter Mila et sa cousine papoter..
Quand nous étions en France ces derniers jours, Mila m'avait fait un pata-caisse parce que j'avais osé lécher la cuillère de son Sunday ice cream que ma mère lui avait offert chez McDo.
Le jour d'après, les filles ont eu des crèpes + Nutella pour le dessert. Mila qui lèche la cuillère pleine de Nutella et la remet dans le pot, se fait remonter les bretelles par ma mere
Ma mère: "Oh non Mila...ne fais pas ca!"
Mila: "Jaime pas les microbes"
Me: "T'es gonflée!! Tu viens juste de lécher la cuillère et de la remettre dans le pot. Ne fais pas ca! En plus je t'ai porté dans mon ventre pendant 9 mois alors tu ne choperas pas mes microbes, tu es immunisée "
Lily:"Oui vous avez la meme bave"

Et voila....ces derniers temps, je suis passée de la tristesse a la tendresse. La tristesse pour dire aurevoir a quelqu'un que j'aimais énormément et la tendresse d'etre avec deux petites filles adorables, futées et droles. Et comme elle s'est finalement endormie hier après-midi, ajourd'hui, je vais passer la journée tranquille avec deux des filles que j'aime le plus: ma fille et ma soeur. Je vous souhaite un bon Vendredi plein de douceurs.

0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!