Searching...

Such an inspiring workspace

I LOVE inspiring workspaces! I have the chance to do something I really love but I appreciate that not everybody is in the same place so if you're not feeling so happy in your job, you may find it very energizing to decorate your workspace with things you love, moodboards, personal objects, to feel happier at work. Thanks God, the Swedish giant branched out into office furniture to help small businesses because I don't know if you've perused through a catalogue for office furniture but who on earth is designing such ugly desks, storage units and chairs!!
Last night, Ellie was telling me how much she loved the door I used to have as a desk (sigh...). Sadly when we moved to Chiswick, I got rid of it to uniform our office space but if you start your own business, I strongly recommend to make the most of vintage wood furniture and to freshen up everything with a coat of white paint to give your workspace a soul rather than buying typical office furniture.
Anyway, back to the purpose of my post....Today I was reading the new Rue magazine and I fell in love with Bash's workspace!
Look at this, isn't this gorgeous!? The thing that does it for me, big time, is the long moodboard the girls have across the room...so inspiring!
Inspirational reads from Editions Paumes: Bureaux a la maison, London Ateliers, Stockholm's Ateliers and Ateliers de Paris
My favourite pieces to create a home from home in the office: Have a seat stool, Cycloc bike storage, B&F roller blinds, nice light, TO DO wall stickers and This Month wall stickers and some great art prints and posters.







J'ADORE les bureaux qui inspirent! J'ai la chance de faire un travail qui me passionne mais je sais que tout le monde n'est pas forcement dans la meme situation et si vous n'etes pas tres heureuse au travail, peut-etre que vous trouverez tres energisant de decorer votre espace de travail avec des choses que vous aimez, des moodboards, des objets personnels pour mieux vous sentir. Heureusement, le geant suedois s'est attaque au marche des petits businesses parce que je ne sais pas si vous avez deja feuilleter les pages d'un catalogue de fournitures et meubles de bureaux mais qui peut concevoir des bureaux, rangements et chaises aussi moches!!
La nuit derniere, Ellie me disait combien elle aimait la vielle porte que j'utilisais comme bureau (soupir...). Malheureusement, quand nous avons demenage a Chiswick, je m'en suis debarassee pour uniformiser notre espace de travail mais si vous lancez votre petite entreprise, je vous recommende d'utiliser des meubles d'occase en bois et de les rafraichir d'un coup de peinture blanche pour donner une ame a votre espace de travail plutot que d'acheter des meubles de bureau traditionels.
Pour en revenir au sujet de cet article...Aujourd'hui, je lisais le nouveau numero de Rue magazine et je suis tombee amoureuse des bureaux de Bash!
Regardez-ca..ce n'est pas canon!? Le truc qui me branche vraiment est le long moodboard que les filles ont installe sur toute la longueur du mur...tellement inspirant!

A lire de chez Editions Paumes: Bureaux a la maison, London Ateliers, Stockholm's Ateliers and Ateliers de Paris
Mes objets preferes pour creer un bureau ou on se sent comme a la maison: tabouret Have a seat, rangenemt de velo Cycloc, les stores de B&F, une jolie lampe, le sticker mural TO DO et le sticker mural Ce Mois et puis de jolis posters et illustrations.

0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!